English:
I would say that my teaching methods are varied, but the most important one is communicative learning, because that's the best way for students to cope in life. My classes are almost exclusively in English, which helps the language learning process massively. During my years of teaching, I have successfully prepared students for globally recognised language exams such as Cambridge and T...
English:
I would say that my teaching methods are varied, but the most important one is communicative learning, because that's the best way for students to cope in life. My classes are almost exclusively in English, which helps the language learning process massively. During my years of teaching, I have successfully prepared students for globally recognised language exams such as Cambridge and TOEFL.
But apart from the exams and preparation, I think it's very important to create a positive environment and I also try to have a good relationship with my students. I believe that the aim of learning is not just to pass the given exam, but to acquire knowledge that the learner can use after the exam, in real-life scenarios. That's why I try to tailor the lessons to each student, taking their personal abilities, learning preferences and goals into account.
Deutsch:
Ich denke, dass meine Lehrmethoden vielfältig sind, aber die wichtigste ist das kommunikative Lernen, denn das ist der beste Weg für die Schüler, um im Leben zurechtzukommen. Mein Unterricht findet fast ausschließlich auf Englisch statt, was den Sprachlernprozess massiv unterstützt. In den Jahren meiner Lehrtätigkeit habe ich Schüler erfolgreich auf weltweit anerkannte Sprachprüfungen wie Cambridge und TOEFL vorbereitet.
Aber abgesehen von den Prüfungen und der Vorbereitung halte ich es für sehr wichtig, ein positives Umfeld zu schaffen, und ich versuche auch, eine gute Beziehung zu meinen Schülern aufzubauen. Ich glaube, dass das Ziel des Lernens nicht nur das Bestehen der jeweiligen Prüfung ist, sondern der Erwerb von Kenntnissen, die der Lernende nach der Prüfung in realen Situationen anwenden kann. Deshalb versuche ich, den Unterricht auf jeden einzelnen Schüler zuzuschneiden und seine persönlichen Fähigkeiten, Lernvorlieben und Ziele zu berücksichtigen.